Admin CPanel: Log In | Contact Us | Photobuchet | Youtube | Kalghari Shop

 



REVIEW - MAKANAN : Nasi Hadhara Maut

Photobucket
Nasi Hadaramaut - L.E9 ( RM5 )


Hosnee
Makanan mahal pertama yang aku makan pas sampai Mesir. Kali pertama teringin nak makan, masa bulan puasa tapi tutup, jadi kempunan. kali kedua baru aku dapat! Pueh hati gak tapi habeh duit aku. Standed beriani la bagi aku. teringat Yusopia kat TI.Makan sendiri baru tau. Tak nak bagi rating penuh walaupun sedap, sebab herge mahal!

Rating : Photobucket

Faiz
First dulu aku makan dapat makan separuh je sebab banyak minyak tapi ayam tu habis la. Salatoh aku x makan masa tu, tapi skang dah boleh dah!

Rating : Photobucket

Hisyam
Ha....pasal ni memang aku minat. harga dia tujuh genih tapi memang puas hati. nasi sedap, ayam besor! Memang kalo sapa-sapa kat Mesir ni yang dah makan benda alah ni sume kata sedap. memang tak dinafikan lagi. Tapi dah lama x makan, terliur lak rasenye bile teringat hehe.

Rating : Photobucket

Safuan
Apa itu Hadaral'maut? Sejenis penyakit ka?? Untuk makluman korang ia adalah nasi Hadaral'maut! Beras mati dari Syria. beras yang paling mahal la di Mesir ni. Kalo korang makan, jangan la riso, korang tak kan mati. tapi korang akan menjilat jari. Tambah pulak dengan ayam bakar, pastu salatoh tomato dia (perghhh..sedap!). Aku kalo makan memang habis (hahaha). So apa lagi, jom la ke Hadaral'maut!

Rating :Photobucket

Nik
Pertama kali makan ketika bukak puasa ngan member, Perghh sedap gile! Tapi malangnya aku masa tu pening pening la pulak, tak de selera, Sebab masa tu kitaorang bukak pose lambat, tunggu
turn punye la lame. Nasib baik seminggu lepas tu, ahli usrah aku buat majlis perpisahan, order makanan dari Hadaral'maut, ape lagi pulun la habis habisan haha.

Rating : Photobucket

Pamie
Korang jangan terpengaruh la dengan kata2 diorang kat atas ni..nasi semua rasa same je..masuk dalam perut keluar kat blakang tu jadi tah* gak..hahaha..so far so gud la..mase aku memule datang semua orang duk kecoh pasal kewujudan nasik ni..aku maleh nak kuo umah mase tuh..so aku takle ngikut deme merase nasik nih..deme duk cite kate sedap2..aku tak tingin pun pade mulenye..tapi akhirnya waktu pengajian Syeikh Nuruddin kat umah Johor..aku takde tempat nak buke pose..tetibe kat depan hayyu thamin tu ade kedai hadarul maut..teruih le deme ngajak aku gi..aku pun makan sepinggan tak abis..cepat gile kenyang..lagipun aku ni kan zuhud..makan sikit2 je..haha..aku suh die bungkus sparuh gi tu..balik tengah malam tu baru aku makan lagi sparuh..tu jela first time aku makan nasik ni dan sampe skang aku tak nyinggah2 lagi..tgkla taun depan ke aku gi lagi..tu pun kalo aku tak balik taun ni la..hehe..

Rating : Photobucket

Pet
komen psl nasik ni??1st time tu ntah sape ntah ajak aku g mkn nsik ni, tp yg pasti ade sorang artis yg ajak aku wktu nak bukak pose, dia jele yg semngat pun. kata dekat, tp nak sampai ke sane mcm nak maut je, dah la pami nak kene langgo ngan kete arab mabuk mne ntah...last2 beli 'asobiah' dulu wat spare kot2 xsempat nak buke pose kat sane...dah la sesat, smpe kat restron maut tu tokey restron kata kdai dah kene booking....last2 aku trauma nak kesane lg, sampe skang xsampe2 aku kat restron maut tu..!!!!penyudahnye 2, 3 hari pastu sape ntah bg free nasik maut tu..aku pow sket..pstu tiap ptg aku tggu kat msjid sabe' tu, hagah lillah dr hadramaut...free je, xyah kuar duit....hehe!!!sekian dimaklumkan..rating kat mknn ni???bape aku nak ltk ek, aku ni xksh sgt bab mkn ni...batu ngan kayu tu kalo bole mkn lama dah aku mkn..

Rating :
Photobucket

Labels:

posted by Kalghari Network™ @ 5:33 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home