Admin CPanel: Log In | Contact Us | Photobuchet | Youtube | Kalghari Shop

 



Hiwar 2

في الطريق

...ذات المساء
Suatu hari...

أحمد : إلى أين نذهب يا عمر ؟
ko nak g mane ni umar

عمر : بيت أخي كريم
umah abg karim

أحمد : ماذا نفعل هناك ؟
nak buat pe kat sane

عمر : أريد أن أسأل عن درسنا الذي لا أفهم
aku nak tanye sikit pasal tajuk yang aku tak paham

أحمد : جميل ! عندي السؤال أيضا
cantik latu.. aku ade bende nak tanye..

...عندما أحمد و عمر نتحدث عن درسهما
Tengah diorang bercerita pasal belajo...
ولد مصر : هونجا بونجا
hungga bongga...
!!عمر : أنت حمار دونكي دومكي
oi himar, dongki2 (bukan saling mendengki tapi donkey2..)

أحمد : يا عمر ، لماذا تقول كذلك؟ فِعلُك هذا ليس من أمر طيب
oit umar, pekehal ko cakap gtu.. ko tau tak perangai ko ni tak baik..
عمر : غضبت لأن الولد قليل أدب فأنا أقول ما تناسب له
aku marah sebab budak tu takde adab, so aku pun cakap le pe yang layak bagi die..

أحمد : لا بد أنت صابرا يا عمر، لو لا ما فرق بين أنت و هو... أهذا غالبا لنا فلماذا تشعرغاضبا. أليس تنصحه هو أحسن وأفضل من ذمه؟
nak taknak ko kene sabo umar.. klo tak pebeza antara ko ngan budak tu..lagipun, bukan ke bende ni biasa dah bagi kita.. jadi kenape nak marah. nasihatkan die kan lagi baik dari kita kutuk die.

عمر : طبعا ، أنا متأسف جدا يا أحمد.أغضب شديدا حتى نسيت هذا الأمر. شكرا لك يا أحمد لأذكرت عن هذا
em..betul. aku mintak maap ahmad, aku marah sangat sampai aku lupe bende ni. terimekasih kat ko sebab ingatkan aku..

أحمد : أليس نحن الصحابة يا عمر..
(وهو مبتسم)
kita kan kawan..(sambil tesenyum..)

Disediakan oleh,
Muhammad Hosnee B Zainal Abidin

Labels:

posted by Kalghari Network™ @ 11:52 PM,

2 Comments:

At July 31, 2008 at 4:37 AM, Blogger gadis paranormal, said...

salam, arab itu seronok :)

 
At August 1, 2008 at 1:31 AM, Blogger Bahtera Staff said...

Bahasa arab klo paham memang seronok..tapi klo tak phm pusing anak mata..hehe

 

Post a Comment

<< Home