Admin CPanel: Log In | Contact Us | Photobuchet | Youtube | Kalghari Shop

 



10 Website Terbaik - Belajar Photoshop

1) http://psdtuts.com
Ni website yang paling best untuk belajar Photoshop, tutorial yang disediakan banyak menghasilkan art-art yang berkualiti tinggi. Asas photoshop diperlukan untuk memahami tutorial yang disediakan.Jika anda ingin memantapkan skills photoshop yang ada, selalu la kunjungi website ni dan khatamkan semua tutorial yang ada.Bagi mereka yang berkemampuan, jangan segan silu untuk register sebagai Premium User, dan korang akan dapat freebies yang sangat berguna, antaranya PSD file yang asal dari tutorial yang disediakan.

Photobucket

2) http://deviantart.com
Website ni sangat sesuai bagi mereka yang sangat meminati Photography dan Designing, kerana ini adalah tempat yang paling sesuai untuk publishkan art korang. Art korang akan dinilai dan dikritik oleh photographer dan designer diserata dunia. Kalo korang sekadar nak belajar photoshop, korang tak perlu register. Pergi halaman utama DeviantArt, kemudian Browse > Resource > Tutorial. Korang boleh download file photoshop dan view tutorial secara percuma tanpa perlu register.

Photobucket

3) http://smashingmagazine.com
Website ini tidak hanya tertumpu kepada Photoshop sahaja, namum tutorial photoshop yang disediakan sangat menarik dan agak mudah difahami. Secara ringkas, website ini boleh dikatakan tempat himpunan koleksi tutorial terbaik yang diambil dari website yang lain.

Photobucket

4) http://dpreview.com
Ini website yang menyediakan review tentang Camera dan peralatan2 kamera. Tapi didalam forum website ini, ada menyediakan satu ruangan khusus untuk permasalahan dan perkongsian "work flow" untuk photoshop. Banyak effect-effect yang menarik di sediakan diruangan forum ini.

Photobucket


5) http://abduzeedo.com
Ni merupakan personal website Graphic Designer dari Brazil. Effect yang dihasilkan mendapat tempat di website PSDtuts. Kunjungi la website ini untuk mendapatkan effect photomanipulate yang menarik lagi mantap! Asas photoshop diperlukan untuk memahami tutorial yang disediakan.

Photobucket

6) http://webdesignerwall.com
Website ini juga merupakan tempat yang terbaik untuk mendapatkan tutorial photoshop yang terkini lagi trendy. Walaupun tutorial yang disediakan agak terhad, namun effect yang dihasilkan sudah cukup menarik minat korang untuk bermain-main dengan photoshop

Photobucket

7)http://good-tutorials.com
Bagi korang yang baru mula nak berjinak-jinak dengan photoshop, ini lah tempat yang paling sesuai untuk korang layari. Website ini menyediakan segala jenis effect dan tutorial asas pengunaan tool photoshop. Bermula dari basic hingga ke medium.Bagi meraka yang dah mantap basic, website ini bukanlah jadi pilihan utama untuk mencari ilham dan effect baru yang best, kerana rata-rata tutorial yang disediakan dalam web ini adalah simple dan agak mudah untuk difahami.
Photobucket

8) http://pslover.com/
Website ini lebih kurang sama macam web good-tutorial. Sesuai untuk meraka yang baru belajar.

Photobucket

9) http://photoshoproadmap.com
Website ini juga salah satu website yang sesuai untuk beginner. Namun tutorial yang disediakan tidak kurang hebatnya.


Photobucket

10) http://youtube.com
Youtube juga antara website yang paling sesuai dan mudah untuk mempelajari photoshop. Hanya perlu search keyword " Photoshop tutorial" , dalam sekelip mata sahaja, senarai list tutorial akan terpapar dan sekali gus membuatkan korang rambang mata untuk menegoknye. :P

Photobucket
Disediakan oleh:
Nik

Labels:

posted by Kalghari Network™ @ 12:56 AM,

1 Comments:

At September 8, 2014 at 12:22 AM, Anonymous Anonymous said...

whoah this weblog is great i really like reading your posts.
Stay up the great work! You know, a lot of people are searching round for
this information, you can help them greatly.

Feel free to surf to my site - hypnose ericksonienne,; ,

 

Post a Comment

<< Home