Admin CPanel: Log In | Contact Us | Photobuchet | Youtube | Kalghari Shop

 



Hiwar 1

الحوار – في البيت

ذات اليوم ، في المساء
Pada suatu hari, di waktu petang…

احمد : يا سعد ، قم أنت. لماذا أنت نائم كثير ؟
Wahai Saad, bangunla..kenapa ko banyak sangat tido ni?
...سعد : لماذا أنت يا أحمد... أمس لم أنم حتى الصبح فالآن أشعر النعاس جدا
Kenape ngan ko ni Ahmad… Semalam aku tak tido sampai subuh, jadi sekarang ni aku rase ngantuk sesangat..

أحمد : يا السلام... ماذا تفعل أمس ؟
La… ape yang ko buat semalam sampai tak tido?

سعد : أشاهد التليفيزيون
Aku nengok TV..

أحمد : أنت تشاهد التليفزيون كثيرا يا سعد. هل أنت تنسى غرضنا الأولى عندما نأتي إلى مصر؟ تفكر جيدا يا سعد... لا بأس فيه. الآن عليك أن تساعدني لشراء الأرز والخضروات لأن كل من هذه الأمور قد نفدت في بيتنا
Ko ni nengok tv banyak sangat la Saad… Ko dah lupe ke niat utama kita time kite mula2 datang mesir dulu? pikirla elok2 Saad… Takpelah. Sekarang ni nak taknak ko kene tolong aku g beli beras ngan sayur2, sebab sume bende tu dah abih dah dalam umah kite ni.

سعد : كل ؟ لماذا لا تخبرني في مكان اولى يا أحمد... أنا جوعا جدا الآن
Sume sekali? Kenape ko tak gtau kat aku awal2 ahmad.. aku lapo gile sekarang ni…:(

أحمد : نعم كل...لذلك خذ الفلوس هذه و اذهب الآن
Haah sume…jadi pelagi, amik duit ni gi sekarang

سعد : طيب. انتظر لي
Yela…tunggu aku

:)...أحمد : شكرا
Mekasih… (:
Disediakan oleh,
Muhammad Hosnee B Zainal Abidin

Labels:

posted by Kalghari Network™ @ 7:02 PM,

2 Comments:

At February 19, 2010 at 11:36 AM, Blogger . said...

Salam,

Tahniah di atas usaha mewujudkan hiwar ini, walau bagaimanapun, saya 'terkesankan' beberapa kesalahan grammar di dalamnya.. wallahu a'lam

 
At August 28, 2010 at 2:05 PM, Blogger Kalghari Network™ said...

harap saudara boleh tunjukkan supaya kami dapat betulkan..

maaf sebab ada salah dlm hiwar ni dan terima kasih sgt2 sebab menegur :)

 

Post a Comment

<< Home